maanantai 3. marraskuuta 2008

Surullisen lapsen kirje


lähettäjä
Saara Mäkky
Einarlanpolku 36
57320 Suokki




Sakari Mäkky
Mökkikatu 6 d 73
99376 Viinkula





--------------------------------------------------------------------------------------------
Sakari,

täällä on aika hirveää. Äiti on alkanut juoda ihan liikaa ja isä katoilee. Työpaikalta soitetaan että kuin se ei ole täällä nytkään ja onko se kotona, ja että kaikki kännykät kiinni. Ikään kuin me ei tiedettäis että sillä on kännykät kiinni. Äiti ei muistanut hakea asumistukea ajoissa. Se nyt meni joksikin aikaa. Minun pitää ehkä mennä työhön, ottavatkohan postia kantamaan vielä? Kuinka vanha pitää olla oikeaan työhön?

Minä soitin yksi ilta hätänumeroon kun luulin, että äiti voi tukehtua. Ne neuvoi minua, että miten pitää kääntää ja nostaa. En uskalla toiste soittaa kun ne kyselivät niin paljon sitten, ajattelivat selvästi että minua ei voisi yksin pitää täällä hoitamassa. Ja minä sanoin, että isä tulee kotiin ihan kohta eikä isä ikinä juo, että isälle soitin äsken ja työpaikalta on kotiin jotain tunnin matka ja että se tulee. Mutta en minä oikeasti soittanut, eihän se vastaa. Minua pelottaa mitä tapahtuu jos täytyy vielä soittaa joku hätäauto. Jos äiti kuoleekin vaan ja mitä minä sitten teen?

Voitko sinä tulla jotenkin auttamaan, sinä tiedät hyvin etkä sinä juo. Sinä tunnet äidin ja isän. Olet minua isompi, olet minun isoveli. Tulisit, ole kiltti.

Saara

Ei kommentteja: