keskiviikko 3. syyskuuta 2008

Kirje asianajajan välityksellä

Asianajotoimisto Bicke & Bickelsson
Helsinki 100






Liisa-Maija Virta-Rustikka
Porvoonpolku 7a
Helsinki

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Olenpa minä vilpittömällä tuulella tänään! Siksi teen sinulle seuraavat tunnustukset.

Jos hämmästelit, minne sateenvarjosi katosi toissa lauantaina, minä annoin sen eteenpäin. Viikonloppuna luonani kävi ihastuttava vieras ja halusin varjella häntä kastumiselta. Tämä ihastuttava henkilö onkin toinen seikka; arvannet jo, että hän tuli sinun tilallesi tuoksi viikonlopuksi.

Mutta turha luulla, että tämä olisi vielä tässä. Olen nimittäin tuntenut näiden vuosien aikana koko joukon ihastuttavia henkilöitä. Heitä on käynyt meilläkin – omituista ettei kaltaisesi tarkkanäköinen ihminen ole huomannut sitä. Olen lahjoittanut muutamille heistä vaatteitasi ja korujasi. Tietysti sellaisia, joita käytät harvoin, ja joiden puuttumista et edes huomaa tai epäilet itse hukanneesi ne. Mutta ehkäpä joku päivä näet sen mustan silkkipuserosi jonkun päällä, sen puseron, jossa oli erikoiset napit. Se sopi erityisen hyvin sille ihastuttavalle henkilölle, joka otti sen mukaansa. Minä olen antanut heille paljon, lahjoja nimittäin. Sellainen sopii minulle.

Olin myös vuosien ajan varma siitä, että huomaisit tililtäsi puuttuvan rahaa. Mutta sinähän et laskenut, ihmettelit toisinaan itseäsi; että raha kun vaan valuu kättesi välistä. Minä sen välistä vedin. Koko ajan. Odotin että alat laskea. Mutta et alkanut, yhtä sokeaa luottamusta, välinpitämätöntä varmaa luottamusta koko lintu. Arvaatko millaisia summia saa kasaan, jos ottaa vähän sieltä ja vähän tuolta? Kyllä, huomattavia. Minä olen nimittäin laskenut ja nyt sinäkin voit alkaa laskea. Sinulla voi olla minuun kohdistuvia jälkivaatimuksia.

Syyt siihen, että tunnustan tämän sinulle, ovat moninaiset. Ensinnäkin, minulla on omatunto ja en kestä vähääkään syyllisyyttä, haluan aloittaa uuden elämäni rikkumattomana. Toiseksi, ehkä sinunkin pitää saada totuus, se on reilua meitä molempia kohtaan – sinua, koska sinä ansaitset totuuden ja minua, koska en halua sinulta mitään ystävyyttä tai kontaktia, jota en ansaitse. Minä haluan olla kirottu sinulle. Kolmanneksi, aika on kypsääkin kypsempi, koska olen tavannut todella ihastuttavan ihmisen. Antaisin hänelle vaatteet päältäsi, korut rasioistasi, rahat tililtäsi, katon päältäsi ja tuolin altasi. Jotta en tekisi sitä, annan hänelle itseni.

Mikäli sinulla on jotain vaatimuksia jonkun asian suhteen, haluat esimerkiksi nostaa syytteitä tai muuta sellaista, ota yhteyttä asianajajaani, minä haluan nyt keskittyä erääseen ihastuttavaan ihmiseen.


Terveisin Jan


Ps. Minua edustaa asianajaja Rosita Bicke, joka välittää sinulle tämän viestin ja lähettää sinulle korttinsa tämän myötä.

Ei kommentteja: